warcraftclub
warcraftclub
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menyi az idö?
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Ne lopj!

 
Tippek/trükkök
Tippek/trükkök : Multiplayer taktikák

Multiplayer taktikák

  2004.10.24. 11:04

Multiplayer taktikák

Orkok

- Először három Peon-t küldjünk bányászni, a negyedik építsen oltárt, az ötödik pedig egy Orc Burrow-t. Amint ezek készen vannak, küldjük őket fát vágni.
- Vegyünk még 3 Peon-t, egy vágjon fát, a másik kettő bányásszon. Amint megvan az arany, vegyünk még egy Peon-t.
- Ha összegyűlt a 7- fa, építsünk egy barakkot, aztán vissza a Peon-nal a favágáshoz.
- Amint kész az oltár, képezzük ki az első hőst. Blademaster ajánlott.
- Építsünk még egy Orc Burrow-t, és egy War Mill-t.
- Ha kész a barakk, kezdjük el kiképezni a Grunt-okat, és ne is hagyjuk abba, míg a 30-as Food limit meg nem telik.
- A War Mill-ben fejlesszük fel először a fegyvereket, aztán a pajzsokat.
- Építsünk még egy Orc Burrow-t, és fejlesszük fel a Great Hall-unkat.
- Időközben elkezdhetjük irtani a bázisunk környékén a rosszarcúakat.
- A főépületet azonnal fejlesszük tovább a legfelső szintre, amint lehet. Ez függhet attól is, hogy a portyázás során mennyi aranyat sikerült összeszedni. Építsünk egy Spirit Lodge-ot, és rögtön fejlesszük a sámán Adept és Master Training-jét.
- A Fortress-ünkben fejlesszük ki a fosztogatást (Pillage), a barakkban pedig a Berserker Strenght-et.
- Kezdjünk el minél több Orc Burrow-t építeni, és kiképezni sámánokat és Grunt-okat nagyjából egyenlő számban.
- Ha mindezidáig még nem támadtak meg minket, akkor igen jó esélyünk van a játék megnyerésére. Ha úgy gondolod, még vehetsz Raider-eket, vagy Tauren-eket, de ha minden igaz, nem lesz rájuk szükség. A Grunt-ok Bloodlust-tal, Berserk-kel elég erősek, és gyorsak.
- Felderíteni mindig érdemes, mert nem csak az ellenfél pozícióját tudhatod meg, hanem kiderítheted, milyen fajjal játszik, ha addig még nem tudtad, milyen hőst választott, és végül, de nem utolsó sorban, hogy földön támad, vagy levegőben.


Emberek

- Az első öt parasztot zavarjuk be a bányába, és vegyünk belőlük rögtön még ötöt. Az első építsen fűrészmalmot, minél közelebb az erdőhöz természetesen, a második farmot, a harmadik barakkot, a negyedik oltárt, az ötödik meg már mehet is fát vágni. A többit is, amint végzett, küldjük a málnásba. Építsünk még egy kovácsműhelyt, amint lehet, és kezdjük el benne a fejlesztéseket. Innen pedig négyfelé válik az út, ki-ki kövesse a neki tetszőt. (Illetve rengeteg felé válik, de most csak négyet írok le…)

1. Gyalogos hadsereg

Ez a variáció jól működik akármelyik hős támogatásával. Egy Mountain King Footman-ekkel nagyon hatásos lehet akármilyen hős ellen. A Mountain King-gel előremegyünk, lebénítjuk a bandát, aztán jöhet a Footman roham. Esetleg jól működhet még a hit-and-run taktika (odaszaladunk, pofán vágjuk a nagy vagányt, aztán futás, míg vissza nem üt!).
Ha egy Archmage a vezér, akkor eleinte érdemes vízelementált használni. Azt legalább nyugodtan előre lehet küldeni golyófogónak, előbb-utóbb úgyis meghal. Aztán mikor már jégvihar varázslatunk is van, bánjunk vele óvatosan, mert a saját egységeinket is sebzi.
A Paladin pedig azért rendkívül hasznos, mert tud gyógyítani. Elég vele arra ügyelni, hogy az embereinket életben tartsuk, aztán a későbbiekben az aurája is megkönnyíti a dolgunkat. Itt az az egy szépséghibája van a dolognak, hogy ha ne adj' isten a levegőből támadnak akkor bizony nem lehet mást tenni, mint szaladni…

2. Lövész csapat

Ez a stratégia akkor működik leginkább, ha látjuk, hogy az ellenfél nem állít elő rögtön nagy hadsereget, inkább mindjárt az elején kifejlesztget mindent. Egy kis bónuszt adhatunk a hatásfokhoz, ha néhány varázslónőt is elvegyítünk a csapatban. Már csak a lassító varázslata miatt is… Egyvalamit azonban ne próbáljunk meg: lövészekkel bázist lerohanni ostromgépek támogatása nélkül. Vigyünk pár tankot, törpe aknavetősöket, a lövészeket pedig csak arra használjuk, hogy az ostromlóinkról levakarjuk a túl közel merészkedett ellent.
Lövész csapat élére ne Paladin-t állítsunk, mert az valahogy nem passzol oda. A Mountain king Thunderclap varázslata például nagyon hasznos tud lenni. Beszaladunk vele a sűrűbe, nyomunk egy Thunderclap-ot, aztán tűnés! A lövészek és aknavetősök meg leaprítják a szédelgő ellenfeleket.
Az Archmage megint csak jó választás lehet itt, mert ugyebár egy vízelementál golyófogónak mindig jól jön, és a jégviharral sem kell annyira óvatoskodnunk, mert a lövészek nem mennek közel az ellenfélhez.
Ha igazán kínos szituációkat akarunk előidézni ellenfeleinknek, akkor menjünk az Archmage/Mountain King párossal. Na meg persze a lövészekkel, és egynéhány boszival. De ez a taktika inkább hosszabb játékok vége felé alkalmazandó, mivel nem árt kifejleszteni mindent az offenzívában résztvevő egységeknek.
És ne feledjük: összpontosított tűz! Ha minden lövészünk másik közelharcos egységet lő, akkor a vége az lesz, hogy azok gyakorlatilag minden probléma nélkül elérik a Rifleman-eket, és lecsapják egyiket a másik után. Ha viszont minden lövész ugyanarra a célpontra tüzel, akkor egy-két lövéssel harcképtelenné tehető egy egység, és egyenként ki lehet őket irtani.

3. Vegyes csapat

Ez már egy kicsit komplexebb stratégia. Tegyünk a hősünk mellé 6 Footman-t és négy Rifleman-t. Vadásszunk agresszíven, és fejlesszünk folyamatosan. Vegyes csapat élére viszont - az előbbi taktikával ellentétben - a Paladin való. Az aurájával, a gyógyítással még a Footman-ek is nagyon jó teljesítményt nyújtanak. Persze jobbak a lovagok, de ha felállítunk egy nagyobb lovas különítményt, bizony ki fognak minket zabálni a vagyonunkból… Ha itt is két hőssel akarunk aratni, másodiknak a Mountain Kinget ajánlanám. És ha lehet, a Paladin-t tartsuk hátul, az csak gyógyítgasson, a Mountain King-et meg nyugodtan küldjük be a sűrűbe. Devotion Aura-val és Holy Light-tal támogatva, Thunderclap-ot és Avatar-t használva, Inner Fire varázslat hatása alatt csodákra képes. Ez utóbbihoz viszont magunkkal kell vinnünk egy papot.


Sötét Elfek

A Sötét Elf faj talán a legerősebb a játékban. Igaz, korai rush-ok ellen nem nagyon van nekik mivel védekezni - késői rush meg ugye nincsen - de az igen erős hőseik a gyakorlatilag kifogyhatatlan manakészlettükkel - a Moon Well-eknek köszönhetően - majdnem minden támadást képesek visszaverni. A Keeper of the Grove hamar mindenki kedvenc hősévé vált. És ennek megvannak az okai:

- A Treantok nemcsakhogy egy csata menetét képesek eldönteni, de a Keeper of the Groove-ot egy gyilkológéppé teszi, már ami a Creep-eket illeti (a pályán található semleges, ám annál agresszívebb egységek). Néhány íjásszal kiegészítve a csapatot, majdhogynem bármelyik Creep-csapatnak nekimehetünk. Azért ha találunk két kő-gólemet, meg egy gránit-gólemet egy kupacban, inkább kerüljük ki őket…
- Az Entangling Roots varázslattal mozgásképtelenné téve a közelharcra szakosodott hősöket könnyedén megölhetjük, ráadásul még Town Portal-lal sem tud elmenekülni.
- A másik két képessége is igen hatásos a megfelelő szituban alkalmazva. A Keeper of the Grove-on kívül csak egy hős van, a Paladin, akinek a legfelső szintű varázslata nem a hőst segíti, hanem a társait.

Na de most jöjjenek a bázis-építési instrukciók:

- Az első öt Wisp-et küldjük bányászni, és kezdjünk kiképezni két újat. A főépület rally point-ját helyezzük el a bányán, vegyük ki onnan az egyik Wisp-et, és építsünk vele oltárt. vegyük ki a másodikat is, azzal meg építsünk Moon Well-t.
- Amint van rá pénz, vegyünk még egy pár munkást, és küldjük őket fát kitermelni.
- Ha már van két fagyűjtögető Wisp-ünk, a harmadikkal építtessünk egy Ancient of war-t.
- Kezdjük el kiképezni a Keeper of the Grove-ot.
- Küldjük szépen sorba a Wisp-eket fát gyűjteni, amíg nem lesz belőlük összesen 13 darab. Később úgyis csökkenni fog a számuk az építkezések során, de eleinte rengeteg fára lesz szükségünk.
- Építsünk mielőbb egy újabb Moon Well-t.
- Az időközben elkészült Ancient of War-ban kezdjük el kiképezni az első két íjászt.
- Építsünk még egy Ancient of War-t.
- Miután megvan az első hősünk, nagyban függ a további építkezések menete a Creep-ektől befolyt aranymennyiségtől, ami pedig természetesen attól függ, hogy milyen gyorsak, és hatékonyak vagyunk.
- Építsünk mielőbb egy Hunter's Hall-t, és egy Ancient of Lore-t.
- Érdemes a tizedik íjász után Huntress-ekre váltani, az Ancient of Lore-ban pedig lássunk neki a Dryad-ok folyamatos kiképzéséhez, akik nagyon hasznos támogató egységek.
- Képezzük ki a második hőst. Priestess of the Moon ajánlott, az igen effektív felderítő képessége miatt.

Stratégia

Nincsenek aranyszabályok, csak néhány irányadó jó tanács:

- Nyírjuk ki az ellenséges hőst minél előbb. Egy csapat íjásszal lőjük, Dryad-dal lassítsuk le, Keeper of the Grove-val tegyük mozgásképtelenné, mikor már kevés a HP-ja.
- Ha netalán valamilyen okból nem tudjuk a hőst elkapni, mondjuk nincs elég manánk az Entangle varázslathoz, akkor fogjunk egy-két Treant-ot - mert valószínű, hogy a nagy csatában arra ment el a mana :) - és küldjük utána, hagy üldözzék. Elkapni úgysem fogják, de legalább nem unatkozik, amíg élnek a Treant-ok.
- Fordítsunk nagy figyelmet a felderítésre. Mindig legyünk vele tisztában, hogy mire készül az ellenfél, és mindig álljunk készen a válaszlépésre.
- Az első nagyobb csata után kezdjünk el terjeszkedni. Persze feltételezzük, hogy azt megnyertük, van egy kis időnk egy új főépületet felhúzni, ellátni némi védelemmel, és megkezdeni a kitermelést. Egyébként a védelem az Elfeknek egyik gyenge pontja, úgyhogy próbáljunk olyan helyre települni, ahol nem igazán számít rá. Használjuk ki a biztonságot adó bizonytalanságot.

A következő kelepcéket próbáljuk elkerülni:

- A Priest-eknek van egy erős varázslatuk idézett lények ellen, úgyhogy az izmos Treant-jainkat megeszik uzsonnára. Ajánlatos először őket kiirtani, és csak aztán megidézni a Treant-okat. Esetleg a Wisp-ek Detonate képességét használhatjuk a varázstudók ellen. Ez ugyebár egy olyan robbanás, ami nem a HP-ját szedi le az ellenfélnek, hanem a manáját. Hát szegény kis füstpamacsunk odavész, de mint mondottam volt, a háború már csak ilyen.
- Az Elfeknél a legnagyobb kihívás a légitámadás lehet. Ha egy olyan szituban találjuk magunkat, hogy az ellenfél Grunt-okról Wyvern-ekre váltott, mert mi íjászokról Huntress-ekre váltottunk, akkor bizony benne vagyunk a kovászban, de nyakig. Ezért is nagyon fontos a jó felderítés.


Élőhalottak

Építkezzünk!

- Küldjünk három Acolyte-ot bányászni, a Ghoul-t pedig szabadítsuk rá az erdőre.
- Kezdjük el két Acolyte legyártását, a Rally Point-ot tegyük a bányára.
- A meglévő két maradék Acolyte-unkkal építsük kriptát és Ziggurat-ot. Amint pénzünk engedi, Graveyard-ot is.
- Ha kész a kripta, gyártsunk Ghoul-okat ezerrel.
- Fejlesszük tovább a Necropolis-t.
- Ha kész a Halls of the Dead, képezzük ki a halállovagunkat, rögtön utána a Dread Lord-ot.

TÁMADÁS!

Nem kell ám sokat vacakolni, a zombik úgyis kegyetlen szemét állatok, ugorjunk hát neki az első ellenfélnek. Vigyük a két hősünket, markoljunk fel néhány Ghoul-t, aztán hadd szóljon. De nem ám lerohanni a bázisát! Az a Ghoul-oknak nem fekszik. Csak szépen marasztaljuk otthon az ellent, ne nagyon kalandozzon, ne szerezzen tapasztalati pontokat, ne terjeszkedjen, és így tovább. Ha ezt elég sokáig bírjuk, a Crypt Fiend-hez hasonló high tech szörnyellák nélkül, akkor igen jelentős anyagi biztonságra tehetünk szert. A Ghoul-oknak azért fejlesszük ki, amit lehet. A pajzsuk nagyon fontos, mert amúgy egészségileg igen alulvezérelt jószágokkal van dolgunk. Aztán a Cannibalize is jó muri, igaz a Death knight amúgy is gyógyíthatja őket, de nem árt, ha egy kis táplálék kiegészítővel feljavítják étrendjüket. A Ghoul Frenzy pedig egyszerűen nélkülözhetetlen.

- Vigyázzunk a Ghoul-okra, harc közben figyeljünk oda rájuk, és ha valamelyiknek egyharmadára visszaesik az életereje, vegyük ki őket az első sorból, és etessünk vele némi harctéren elesett egykorvolt dicső harcost.
- A hősök itt nagyon lényegesek. A két hős aurái nélkül a Ghoul-janikon úgy átgyalogolhat az ellenség, mintha ott sem lennének.
- Ugyebár azt mondanom sem kell, először öljük meg a hősöket, derítsünk fel alaposan, fejlesszünk folyamatosan, és a többi, és a többi.
- Az Archmage Blizzard-ja elég alaposan kiegyelheti a Ghoul-csapatunkat, ezzel vigyázzunk.
- Undead-éknél hál' istennek minden támadásra van gyógyír. Légitámadás ellen használjunk Crypt Fiend-eket a Web speckóval, tömeget pedig nem vízágyúval oszlatunk, hanem Banshee-val, és nekromantával. Ha pedig az ellen nem átall őrtornyokat építeni a bázisunk közelében, akkor vakarjuk elő a húsostalicskákat (Meat wagon). Ez egyébként a Ghoul-os taktikánk következménye lehet, mivel azok épületek ellen igen gyengék.

 
Ismeröseim/warcraft os oldalak
 
Hirlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Lélekszámlálo
Indulás: 2004-10-23
 
Szavazás
 
World of warcraft
 

Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala ♥ nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta ♥ Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie, itt: www.csillagjovo.gportal.hu    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését. 0630/583-3168    *****    Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan    *****    Ha egy igazán egyedi és szerethetõ sportanimével szeretnél megismerkedni, tégy egy próbát az Ookiku Furikabutte-vel.    *****    Augusztus 8-án Nemzetközi Macskanap! Addig is gyertek a Mesetárba, és olvassátok el a legújabb cicamesét! Miaúúú!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!